Tisdag - Ny jacka und benträning!

God afton!

OM ni undrar något över hur kovalenta bindningar sker, fråga mig. Dagen började med föreläsning i Kemi och den pressade jag mig igenom med rätt stela bröst och triceps, såg ut som Anna Nicole Smith på horse när jag lät grafiten flöda över anteckningsblocket.
Grafit är en hexagonstruktur av kolatomer, visste ni det? Om inte, give me a holla på Nobelfesten.

Efter plugget så gled jag ner på staden med Perra för att prova ut en ny vinterjacka, det blev en McKinley på Intersport. Svart. Slänger förmodligen in en bild sen. Nu till träningen!

Tisdag equals benträning. Kan även meddela att jag efter en längre stunds läsning på olika träningsforum har kommit till underfund med att jag bygger en grund med övningar från Max-OT schemat, men kommer att lägga upp lite annorlunda pass beroende på vad jag kör. Som ett exempel, dagens benpass!

Uppvärmning
5 minuters - 1095 m.

Ben
  • Benpress 80 kg 6x12
  • Sittande lårbiceps 20 kg x uppvärmning, 30 kg x 30 reps, 35 kg x 25 reps, 40 kg x 20 reps och avslutningsvis 45 x 15 reps.
  • Bensträck (extensions) 30 kg x 12 reps, 25 kg x 10 reps.
  • Abductor - "bresmaskin" 30 kg 2x50.
  • Adductor - "knipmaskin" 30 kg x 25 reps, 30 kg x 30 reps.

Anledningen till att jag körde bara maskiner och med låga vikter är pga en gammal knäskada i höger knä, dvs. att jag återuppbygger stabiliteten i mitt knä. Så fort jag känner mig redo och det slutar att skaka vid ansträning så kliver jag in på fria vikter!

Dagen avslutades med middag och mys med quinnan i mitt liv, det var mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0